Home / متفرقه / پاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word

پاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word دارای 24 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت مباحث کاربردی در مدیریت منابع انسانی در word :

اسلاید 1 :

1- تجهیز منابع انسانی

الف) تاکید بر منابع انسانی و ایجاد انگیزه های مادی، معنوی، بهبود آموزشها، ایجاد امیدواری، پذیرش روش کایزن (تغییرات دائم و تدریجی در ساختار مناسب انسانی).

ب) کاهش تنشها، ناآرامی عاطفی – روانی کارکنان.

پ) همکاری با نیروی انسانی جهت دستیابی به هدفها.

ت) پررنگ کردن موفقیت های واقعی، هم درک کردن کارکنان و همبستگی بین آنان.

ث) الگوسازی مدیران برای دستیابی به هدفها.

ج) گسترش مشارکت کارکنان.

اسلاید 2 :

1- عدم همکاری در فعالیت هایی که تلاش و همت بیشتری می طلبد.

2- تأخیر، تعجیل یا غیبت در محل کار.

3- اتلاف وقت و کش دار کردن اوقات تنفس.

4- بی توجهی به زمان تحویل کارها.

5- ضعف کیفیت در انجام وظایف.

6- شکوه و شکایت دائمی از موضوعات ساده و کم اهمیت.

7- فرافکنی و شایعه سازی هنگام بروز مشکلات.

8- عدم اطاعت از دستورات مافوق

9- آسیب رساندن به دستگاه و ابزار.

10- تقاضا برای تعویض پی در پی شغل.

اسلاید 3 :

1- ناعادلانه و نامتوازن بودن واگذاری کار.

2- نبود وضعیت کاری سالم و ایمن.

3- ناهمگونی رشته تحصیلی و شغل.

4- فقدان آموزشهای لازم و یا آموزشهای غیر کاربردی.

5- بی کفایتی مدیران.

6- نبود انسجام اجتماعی در سازمان.

7- رقابت منفی و ناسالم.

8- ناتوانی در ابراز وجود.

9- مشکلات شخصی و فردی.

10- مقررات دست و پاگیر و مانع.

اسلاید 4 :

1-عوامل نهفته در پشت هر رفتار را شناسایی کنید.

2- از توانایی کارکنان در واگذاری کار اطمینان کسب کنید.

3- تأخیر در تحقق یک نیاز، فرد را نسبت به آن نیاز حساس تر می کند.

4- صرف برآورده ساختن نیازهای اولیه افراد، الزاما به معنی انگیزش آنان برای فعالیت مطلوب نیست.

5- سطوح مختلف نیروهای تاثیرگذار بر افراد را بشناسید.

6- کارها را متنوع، مفید و کامل به افراد محول کنید.

7- به افراد آزادی عمل بدهید و مسئولیت بخواهید.

8- سطح مطلوب کار مورد نظر را تعریف کنید.

اسلاید 5 :

 9- به طور منظم با کارمندان خود دیدار و گفتگو کنید.

 

 10- در جذب نیرو منابع انسانی، به انگیزه ها توجه کنید.

 11- کارهای افراد را ارزشیابی، نقد و بررسی نمایید.

 12- سعی کنید سلسله مراتب سازمان را بر اساس انگیزش افراد تنظیم کنید.

 13- جنبه های مثبت عملکرد افراد را شناسایی و تقویت کنید.

 14- از تشویق های کلی و مبهم پرهیز کنید. تشویق را متوجه یک کار مشخص کنید.

 15- از تحقیر افراد و برخورد با افراد به جای کار آنها، خودداری کنید.

 16- انتقاد و تشویق باید جدا از هم و با روشنی صورت پذیرد.

 17- انتظارات خود را از افراد دائما بالا ببرید.

 18- انتقادات را با پیشنهادات روشن و مشخص همراه کنید.

اسلاید 6 :

 19- از درد دل کردن با افراد پرهیز کنید. هیچ کمکی به ایجاد انگیزه نمی کند.

 20- از افراد توانا الگو بسازید، لیکن افراد را در مقایسه تحقیر نکنید.

 21- برای اصلاح و بازرسی کارهای جاری، برنامه ریزی نمایید تا کارکنان از کنترل منطقی اطمینان حاصل کنند.

 22- افراد را از اخرین اخبار و اطلاعات در مورد کارشان باخبر کنید.

 23- اهداف شرکت را دائما بطور واضح بیان کنید.

 24- افراد را در رضایت خاطر ناشی از موفقیت های کارشان سهیم کنید. سعی کنید موفقیت را به همکاران خود نسبت دهید.

 25- در سختی ها خوددار باشید و هرگز از تشویق افراد ساعی دست برندارید.

 26- به ادراک افراد از امور توجه کنید نه صرفا ادراک خودتان.

اسلاید 7 :

 27- برای ارتقاء و پاداش در حد اختیار خود اقدام کنید.

 28- روابط دوستانه را در محیط کار توسعه دهید.

 29- کارکنان را یاری کنید تا تمام توان خود را در کار، به کار گیرند و از این کار لذت ببرند.

 30- از خودتان تصویر فردی با انگیزه و با نشاط را نشان دهید.

 31- برای افراد روشن کنید برای کار و شخصیت آنها ارزش قائلید.

 32- برای کارمندانتان شنونده خوبی باشید، سعی کنید خود را مشفق آنها نشان دهید.

با تشکر از محمد سعید زواریان

اسلاید 8 :

«لیکرت» معتقد است بین «بازدهی» و «روحیه» رابطه مستقیمی و نزدیکی وجود دارد. یعنی به همان نسبت که روحیه کارکنان بالا می رود، بازدهی انان نیز افزایش می یابد. وی از تحقیقات خود چنین نتیجه گرفت که حفظ و پرورش روحیه، انرژی درونی نیروی انسانی عامل بسیار موثری در کارایی سازمان به شمار می رود. با بکار بردن اصول و روشهای مدیریت علمی و نظارت مستقیم و اقدامات یک جانبه روسای سازمان، شاید بتوان سطح بازدهی را در کوتاه مدت بالا برد اما عدم توجه به اصول روابط انسانی ممکن است در بلند مدت نظام اجتماعی دستگاه را مختل سازد و موجب بروز عصیان، عدم اعتماد، کاهش حس مسئولیت، سلب علاقه، و نهایتا ترک خدمت کارکنان گردد.

در سازمان ناآرام، انگیزه افراد بسیار نازل است، حداکثر انگیزه افراد متوجه کسب و مقام و شهرت اداری است.

اسلاید 9 :

فشار عصبی عبارت است از مجموعه واکنش های زیستی (بیولوژیکی) به هر محرک ناسازگار فیزیکی، روانی یا احساسی، درونی یا بیرونی که سبب به هم خوردن تعادل درونی انسان می شود.

لزوما نباید به استرس به عنوان پدیده منفی نگریست. سطحی از استرس که موجب انگیزش و تلاش فرد در جهت نیل به اهداف سازمانی شود از دیدگاه رفتار سازمانی برای سازمان مفید می باشد و باعث افزایش عملکرد می شود. در حالی که فشارهای حاد نیروی انسانی سازمان را ضایع می کند.

اسلاید 10 :

تعارضات اجتماعی در سازمان می تواند نمود پیدا کند؛ تمام سیستم ها و مجموعه ها و گروه ها به طور عام و افراد و اجزاء به طور خاص با تفاوت، ناسازگاری، اختلاف و تضاد تکامل یافته و عملا به حیات خود ادامه می دهند. در بنگاه های اقتصادی، شرکت ها و سازمان ها، وجود اختلاف و تضاد، ذات یک نظام پویاست.

تعارضات می تواند با اشکال ذیل نمود یابد:

افقیین گروه ها و واحدها)

عمودی (در سطح سلسله مراتب سازمانی)

تعارض اجتماعی

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

About admin

Check Also

تأثیر ساختار سازمانی بر گرایش کارآفرینانه و رفتار شهروندی سازمانی در word

 تأثیر ساختار سازمانی بر گرایش کارآفرینانه و رفتار شهروندی سازمانی در word دارای 10 صفحه …